۱۳۹۴ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

دستگاه چاپ سیلک

دستگاه چاپ سیلک

برای توضیح دستگاه چاپ سیلک ابتدا باید چاپ سیلک را برای شما شرح دهیم :


چاپ سیلک در واقع هنری صنعتی می باشد که در جامعه جای خود را به دست آورده است در واقع برای چاپ بر روی اجسامی از جنس ها چوب، پلاستیک ، شیشه ایی ،آینه،ظروف چینی ، سرامیک ، حتی چرم و فلزات استفاده می شود با دستگاه چاپ سیلک دیگر نیازی  به چاپ با دستگاه های غول پیکر  و محدودیت های آن مانند چاپ روی جسم های گرد مانند قوطی های نمی باشد چرا که با دستگاه چاپ سیلک می توانیم بروی جسم های گرد و استوانه ایی چاپ نماییم .
چاپ سیلک با کمک کامپیوتر و توری ها توانسته انقدر پیشرفت نمایید که طرح های گوناگون و ظریف و دقیقی را  چاپ می نماید برای همین برای چاپ روی چینی ها و سرامیک ها که نیاز دارند طرح دقیقا" و با ظرافت خاصی اجرا شود از چاپ سیلک استفاده می نمایند چرا که تکنیک و روش چاپ سیلک یکی از بهترین و معتبر ترین تکنیک های قرن می باشد .
اما چاپ سیلک در واقع به این گونه بوده که جسم ابتدا با ژلاتین تماس حاصل کرده و ژلاتینی می شود البته ژلاتینی که فوق العاده به نور حساس می باشد بعد از این که نور به ژلاتین رسید ژلاتین خورد شده و با رنگهای جسم چاپ صورت می پذیرد .
البته این پروسه به طوری است که باید کارهایی قبل و بعد چاپ هم انجام شود .
دستگاه چاپ سیلک از قسمت های گوناگونی تشکیل شده که برای شما یکی از  قسمت های مهم آن را نام برده و به شرح هر کدام می پردازیم تا شما را برای خرید و یا استفاده از این دستگاه یاری داده باشیم .
اولین قسمت و شاید مهمترین قسمت دستگاه چاپ سیلک صفحه کار این دستگاه می باشد جدا شدنی می باشد که از جنس صفحه هایی آهنی ، نئوپانی و یاmdf ساخته می شود تا سطحی صاف و بدون هیچ ناهمواری به شما بدهد  صفحه کار در دستگاه چاپ سیلک بسیار حائز اهمیت می باشد پس باید هموار باشد و از هر جنسی که درست شده است نه باید زود تغییر حالت بدهد برای مثال اگر از جنس آهن می باشد نباید با فشار آوردن به قسمتی از آن گودی ایجاد شود ضمن اینکه همواره باید به تمیز بودن این صفحه دقت نماییم چرا که اگر مقداری رنگ یا هر چیز دیگری روی آن بریزد  ممکن است که چاپ های بعدی ما را خراب نماید .
این صفحه را می توان سوراخ نمود البته دقت نمایید که سوراخ ها حتما ریز باشند تا مشکلی ایجاد  نشود با قرار دادن دستگاه مکنده ایی در زیر این صفحه می توان از جدا شدن کار از صفحه جلوگیری کرد تا با عمل مکش کار از صفحه کار جدا نشود .
اما اندازه صفحه های کار دستگاه چاپ سیلک بسته به اندازه چیزی دارد که قرار است چاپ شود .
منبع :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر